Головна arrow Розділи arrow Життя та люди arrow Європа без заборів
Європа без заборів Печать
Автор ГородА
23.04.2018 г.
Image«Єврозабори різних видів і форм. Вчасно та якісно». Як часто такі рекламні об'яви потрапляли на очі в газетах, на стовпах, на дошках оголошень в Охтирці та й усіх містах України, в яких довелося побувати. Раніше не звертала на них уваги, а зовсім недавно зрозуміла, що це якийсь абсурд, бо в жодній європейській країні немає заборів, все відкрито. А якщо і є огорожа, то це невисокий  решітчастий парканчик. видно все, що робиться у дворі», - ділиться своїм останнім відкриттям Вікторія Носорєва.

Весняні канікули завзяті мандрівники із сімейного клубу «Умляндія» провели у двох європейських країнах. 11 охтирчан, двоє дорослих і 9 дітей віком від 6 до 16 років, на чолі зі своїм керівником Вікторією Носорєвою,мандрували Польщею та Німеччиною, а точніше побували у польському містечку ПОЗНАНЬ і в німецькій столиці БЕРЛІНі.

А, ми не порушуємо традиції, і слідкуємо за їхніми мандрами-відкриттями Європи. Пані Вікторія люб'язно ділиться враженнями, своїми і дитячими.

Тож почнемо з того, що ніяких єврозаборів насправді не існує, це їх вигадали в Україні. «В Європі олігархи живуть скромно і відкрито. Вони не мають величезних палаців та охорони за три кілометри».

ДОШКА ПОШАНИ

«Ми були у Європі напередодні Великодня. Вразили, як завжди, декорації - на вулицях , біля магазинів, садиб. Все пізнається у порівнянні. Мені страшно уявити скільки би протрималась така краса в Охтирці?

І взагалі, в першу чергу, вражає чистота і охайність скрізь. Ми зупинились у селищі під Берліном, як і в минулому році. Побачили зміни. Біля озера люди зробили стоянку для човнів. Видно, що все, ще «свіже». Вразила дошка пошани поряд. На ній світлини людей, мешканців селища, учасників  благоустрою цього куточка відпочинку. Ми зрозуміли, що місцеві  мешканці самі поліпшують якість свого життя. Вони  все роблять краще довкола для себе. Об'єднуються, роблять і бережуть.

Як живуть місцеві? Вони дуже рано встають, десь о 5-ій ранку, оскільки майже всі працюють у Берліні. А о 8-ій вечора в селищі вже тиша. Практично всі сплять. Тут немає шумних барів-ресторанів.. вночі ніхто не гуляє, не вештається. В селищі є дві кав'ярні, одна з яких працює тільки з 15 до 18. Господиня сама випікає смаколики і продає у своїй кафешці.

Як завжди, вражають дороги. Їх тут не переробляють і не латають. Ремонт - це своєчасне технічне обслуговування. На дорогах є спеціальні шви, щоб вони не руйнувалися від перепаду температур взимку. На дорогах немає бруду! Скрізь усе зроблено добротно, навічно. з розумом. Таке наше загальне враження.

ЕКСКУРСІЇ

Ми мали багато екскурсій по музеях. Найбільше вразив технічний музей у Берліні. Ми побачили що таке ПРОГРЕС. Ми побачили розвиток науки  в Німеччині, наскільки була розвинута промисловість в Німеччині в 18-поч.20 століть. На власні очі ми побачили розвиток та масштаби суднобудування, автомобільного будування. Вразили потяги.

І наряду з важкою промисловістю вразили старовинні жіночі прикраси із валяної шерсті, штучні прикраси для суконь та шляпок. Жіночі шляпки просто шик!

Нашим діткам дуже сподобалось у зоопарку і в аквапарку. В зоопарку запам'ятались панди, пінгвіни, фламінго. Пінгвінів гладили руками. Так приємно.

В аквапарку «Тропічний острів» сподобалось купання в басейні на свіжому повітрі. Надворі +3, а водичка +28. А навкруги справжні тропіки - пальми, екзотичні рослини, квіти, плавають риби, черепахи і гуляють фламінго.

РЕЙХСТАГ

Ми побували там під самим скляним куполом. Туди може потрапити люба людина.  У Рейхстазі багато інформаційних брошур: про роботу влади, законодавчу та виконавчу, про вибори та  контроль влади.

Ми задали питання екскурсоводу:

Якщо чиновник чи депутат «відмиває» гроші, і частина грошей, наприклад, за реставрацію старовинного палацу, залишиться на рахунках наближених компаній?

Якщо таке відбудеться, то чиновника і всю його рідню (!!! )лишать повністю всіх пенсій та державних виплат.

Хотілося б потрапити на екскурсію у нашу Верховну Раду. (І задати їм питання...).

У ПОЛЬЩІ

Переїзд у Польщу. 6 ранку. Снігопад. У нас технічна зупинка на заправочній станції. І приємне відкриття -  о 6-ій ранку заправка розчищена від снігу і можна вільно пересуватись. Тут є свій маленький трактор.

Польща також «відкрита» країна, вражає чистота і охайність. ПОЗНАНЬ - старовинне містечко, в якому досить багато молоді, студентів. Головна площа - Ринкова, як у нашому Львові - Ринок. На Ринковій всі старовинні будинки використовують під офіси. Лише в декількох мешкають люди.

В мерію також можна зайти на екскурсію і побачити як працюють польські держслужбовці.

ПРИГОДИ

В Берліні багато російськомовних. Ми самостійно вирішили помандрувати до старовинного замку. Доїхали до певної станції метро. Виходимо, а ніякого замку немає. Що робити? Вирішили пройти прилеглий квартал по периметру. Ідемо, бачимо магазин «Русские книги». Так, значить, там повинні говорити російською. І дійсно, продавчиня нам дуже допомогла. Розповіла як добратись до старовинного замку і як повернутись до потрібної нам площі Алекс на двоповерховому автобусі. Ми вперше класно прокатались на такому автобусі.

Іще один повчальний випадок. Нас мало не забрали в поліцію. На шляху до Берліна ми  придбали груповий квиток на весь день. Я заповнила його так, як вважала за потрібне. А треба так, як у закордонних паспортах. А паспортів ми не взяли із собою. Контролер вимагав від нас документи, тому що неправильно записано. І тут нам допомогли поляки. Ми зрозуміли їхню мову, а вони нашу українську. Поляки розповіли нашу ситуацію контролеру. І нас залишили у спокої. Все могло закінчитись плачевно. Та ми зрозуміли, що без документів не можна подорожувати і записувати все так, як належить. В Німеччині все чітко. Скрізь повинен бути порядок!»

ДИТЯЧІ ВРАЖЕННЯ

АЛІНА ВОЛОДІНА : «Я в Берліні уже втретє. Щоразу отримую море вражень від цього міста. Кожен день наш був розписаний зранку до вечора. Ми були  весь час у русі. Нас переповнювали емоції. І навколо веселі люди. Дуже вдячна Вікторії за організацію подорожі».

БОГДАН ЛИННИК: «Мені дуже сподобалось у аквапарку екзотика джунглів. Ще вразила прогулянка по столиці Німеччини, Рейхстаг, Бранденбурзькі Ворота. Зоопарк сподобався. А в Технічному Музеї я зробив для себе багато відкриттів. Під час нашої подорожі я побачив як живуть люди в європейських країнах... І хочу знову подорожувати. Дуже дякую нашим екскурсоводам і провідникам».